Kopen van mResell

Lees door alle vragen heen

Product Informatie

Q: Wat zit er in de doos?

Al onze producten zijn geleverd met originele apple laders. Computers hebben meestal een toetsenbord en muis of trackpad, tenzij anders omschreven. Als er andere accessoires worden geleverd is dit te zien op de foto’s

Q: Zitten er krassen op het scherm?

Dit verschilt per gradatie. Producten met ongeopend, zeer goede of goede conditie zullen geen krassen op het scherm hebben. Als er krassen zijn op het scherm zal er altijd een vermelding staan bij de omschrijving.

Q: Wat betekenen de verschillende gradaties

Neem een kijkje bij ons gradering systeem hier

Q: Wat betekend "margeregeling goederen" ?

Al onze prijzen in de webshop zullen BTW hebben, waar mogelijk. De meeste producten in de webshop zullen dit niet hebben en hebben dan ook geen mogelijkheid om BTW terug te vragen. Dit komt omdat een product gekocht is van een particulier en de BTW al betaald is. Bij de prijs staat altijd vermeld of er BTW op zit of niet.

Garantie en retourbeleid

Q: Hoe lang is de garantie geldig?

Al onze producten hebben 12 maanden garantie. Je kan voordat je betaald hebt nog 6 maanden extra bijkopen, later is dat niet meer mogelijk.

Q: Als ik mijn product laat vallen, valt dat dan onder garantie?

Nee, eigen schade valt nooit onder garantie. Je kan meer lezen over onze garantievoorwaarden hier.

Q: Ik ben mijn factuur kwijt, hoe kan ik zien wanneer mijn garantie verloopt?

Je kan contact met ons opnemen en via de naam of het serienummer kunnen wij de bon opnieuw sturen.

Q: Mijn product gaat niet meer aan. Kan ik een reparatie onder garantie krijgen?

Voordat je een garantieverzoek indient is het handig om een clean instal te doen. Als dit niets oplost kan het probleem een hardware probleem zijn. Dit valt onder garantie om een garantieverzoek in te dienen kunt u kijken ophere. Om te kijken wt onder garantie valt kunt u kijken op here.

Q: Ik kocht 6 maanden geleden een product, kan ik nu nog extra garantie kopen?

Helaas is het niet mogelijk om nog garantie bij te kopen nadat de aankoop voltooid is.

Q: Hoe retourneer ik een product?

Ons retourbeleid geeft u recht om het product binnen 14 dagen te retourneren voor een volledig retourbedrag van het product.Het product moet dan wel in precies dezelfde staat geretourneerd worden zoals deze geleverd is. Voor meer informatie kijk op onze General terms and conditions. Als je het product wilt retourneren moet je dit binnen 14 dagen aan ons meldden en heb je 1 week om het product daarna te retourneren.

mResell B.V.
Overschiestraat 184, 1062 XK, Amsterdam

Q: Is er iets dat ik moet weten voordat ik mijn aankoop afrond

Als je nog niet gekeken hebt, lees dan onze voorwaarden hier.

Betaling

Q: Welke betaalmogelijkheden zijn er?

We accepteren debit en credit kaarten, PayPal, Ideal en in sommige gevallen Klarna.

Q: Mijn credit card doet het niet, wat is het probleem?

Als je credit kaart niet tussen te lijst staat accepteren wij deze helaas niet. Controleer bij de bank of je niet aan of over je dagelijkse limiet zit.

Verzenden

Q: Ik heb gister om 1400 uur een product besteld, wanneer wordt deze geleverd?

Als het voor 12 uur besteld is wordt over het algemeen de volgende werkdag geleverd ( enkel op werkdagen besteld). Na 12 uur wordt het 2 werkdagen.

Q: Mijn pakket was beschadigd aangekomen, wat nu?

Als het pakketje er beschadigd uit ziet moet u het pakket weigeren en aan de koerier vragen het terug te sturen stuur ons een email om ons te informeren wat er gebeurd is. Als je het pakketje al in ontvangt genomen hebt moet je binnen 48 uur contact met ons opnemen. Vermeld je order nummer en maak gedetailleerde fotos van de schade en de verpakking.

Q: Ik heb 5 dagen geleden mijn bestelling geplaatst maar het pakketje nog niet ontvangen. Waar is mijn pakketje en wanneer kan ik het ontvangen?

Als je je pakketje niet kan tracken met je Track en Trace neem contact op en wij gaan erachteraan

Q: Hoe duur is verzenden?

We hebben gratis standaard verzending welke het direct aan je deur levert.

Q: Als ik een product koop kan ik het meteen af komt halen?

Helaas is het niet mogelijk om producten zelf af te halen.

Q: Ik was niet thuis toen ze het pakketje kwamen brengen, wat nu?

Via je track en trace kan je ook aangeven of het pakketje bij buren afgeleverd mag worden. Heb je de afspraak gemist en mag het niet bij de buren afgeleverd worden kun je via de track en trace ook een nieuwe afspraak inplannen.

Waarom zou ik tweedehands kopen?

Q: Is het veilig om tweedehands te kopen?

Apple producten staan erom bekend dat ze kwaliteit leveren en lang bruikbaar zijn. Wij zorgen altijd voor goede producten door grondige checks en geven daarom ook garantie.

Q: Ik heb op jullie website gekeken maar vind de prijzen te hoog, hoe komen jullie prijzen zo hoog?

We kunnen niet zulke lage prijzen bieden als bijvoorbeeld marktplaats omdat de kosten voor het transport en de controles redelijk hoog zijn, de extra waarde van de garantie en de controles maken dit echter meer dan goed!

Technische Informatie

Q: Ik heb een probleem met een product wat ik bij mResell gekocht heb. Wat kan ik doen om het probleem zelf te proberen te verhelpen.

Apple heeft een eigen support pagina waar je alle informatie kan vinden om je product te diagnostiseren. Je hoeft enkel het probleem in te typen op google en er komt meestal een apple support pagina naar boven.

Q: Het scherm van mijn iPhone is kapot, kunnen jullie dat repareren?

We kunnen het repareren, maar dit valt niet onder garantie. Wij zijn een stuk duurder dan de meeste technici dus we raden altijd aan om het niet via ons te doen.

Q: Repareren jullie ook producten die niet via mResell gekocht zijn?

Nee helaas doen we dat niet.

Q: Wat doet mResell met mijn persoonlijke informatie?

mResell respecteert uw privacy. De informatie die u aan ons verstrekt wordt niet gegeven aan derden en wordt enkel gebruikt voor onze services. Als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief gebruiken we de email enkel daarvoor en u kunt u altijd uitschrijven. Bekijk onze Privacy policy voor meer informatie.

Q: Welke programma’s zitten er op een product dat ik van mResell koop?

We leveren enkel met de Apple standaard software. Dus geen office pakket o.i.d. hiervoor moet u zelf een licentie kopen. U krijgt wel een schoon systeem natuurlijk. Apple systeem updates zijn altijd gratis!

Verkopen aan mResell

Lees door alle vragen heen

Algemene verkoop voorwaarden

Q: Is er iets dat ik moet weten voordat ik mijn verkoop af maak?

Lees AUB door onze General terms and conditions en als je vragen hebt neem dan contact met ons op contact us

Waarom verkopen aan mResell?

Q: Waarom zou ik via mResell verkopen als ik via marktplaats een betere prijs kan krijgen?

Het antwoord is simpel; Het gaat erom waar jij als persoon voor staat en wat je belangrijk vind. Gebaseerd hierop kan je je eigen keus maken.
Tijd – Bespaar tijd door ons het werk te laten doen />verzending – Het verzenden van je product naar mResell is super makkelijk!
Price – Laten we eerlijk zijn; zonder onze kosten kan jij een hogere prijs krijgen voor je product. Maar je kan je verkoper niet garanderen wat wij wel kunnen en je verkoper kan dat ook niet aan jou!
veilige data – Wij zorgen ervoor dat een volgende gebruiker niet bij jouw gevoelig informatie kan
Betaling – Nadat alles in orde is heb je binnen 3-5 werkdagen je geld!
Keuze – Maak zelf maar een keuze, wij zijn altijd hier als je voor de juiste keus gaat!

Q: Hoe weet ik zeker dat jullie mijn product niet stelen?

We snappen dat het eng is, maar daarvoor hebben wij een paar zekerheden! We hebben een KVK nummer en zijn geregistreerd om tweedehands goederen in en uit te kopen. Ook zijn gelinkt aan trustedshops! Hierdoor kan je zien dat we een betrouwbaar bedrijf zijn met al meerdere jaren ervaring!

Q: Als ik spijt heb van de verkoop, kan ik mijn product terug krijgen?

Wanneer je een product aan ons verkoopt blijf jij de rechtmatige eigenaar totdat we je betaald hebben. Tot die tijd kan je dus altijd je product terug vragen. We kunnen wel de kosten voor onderzoek en verzending aan je door berekenen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Als we het product nog niet hebben opgehaald hoef je natuurlijk ook niets te betale.

Q: Hoe weet ik of de service checks wel eerlijk verlopen?

Fijn dat je het vraagt! De controles worden gedaan door een derde partij, die niet aan ons vast zit, behalve dan voor de controles. Ze zullen dus altijd eerlijk en oprecht zijn. Ze zitten ook nog eens vast aan strenge Apple regulaties omdat het een gecertificeerde technici is. Geen zorgen dus!

Wat kan ervoor zorgen dat ik een andere prijs krijg dan in de eerste instantie aan mij is aangeboden?

Q: Hoe weet ik in welke conditie mijn product valt?

Onze eerste prijs is gebaseerd op de vragen die je zelf heb beantwoord. Mocht er meer mis zijn met het product of de accessoires dan je ons verteld hebt, dan krijg je een nieuwe prijs. Je kan meer lezen over onze voorwaarden voor de gradaties Hier Mocht je er niet uit komen kan je altijd contact met ons opnemen contact us!

Q: Ik heb de originele oplader niet meer, maar ik heb een nieuwe gekocht, kan ik deze meesturen?

Dat kan! Maar enkel als je het correcte model hebt gekocht en het een originele Apple lader is. Geen "third party" laders dus !

Q: Mijn mac is langzaam en ik denk dat de batterij niet meer goed is. Kan ik dit zelf controleren?

Als je een Mac hebt kun je dit elf controleren door de diagnostiek aan te zetten. Volg de volgende stappen: https://support.apple.com/en-us/HT204054#builtin. Als hier geen problemen uit komen dan kan het nog wel zo zijn dat onze tehcnische dienst toch vind dat de batterij niet goed genoeg meer is, maar de kans is klein.

Q: Waarom krijg ik 0 euro voor mijn product?

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom mResell een product niet kan of wil inkopen. Als een product niet functioneert hebben wij geen interesse in het product. Ook kan de schade te oud zijn of een product te beschadigd. U kunt ons altijd mailen met specifieke gevallen.

Q: Ik heb altijd een hoesje om mijn telefoon gehad, maar nu ik deze eraf haal zie je de markeringen. Wat voor effect heeft dit op de prijs?

Als de markeringen niet schoon te maken zijn zal er helaas een percentage van de prijs ingehouden moeten worden omdat wij het product niet in goede staat meer kunnen verkopen. Haal AUB stickers van producten af. Als je het niet zeker weet kunt u altijd foto’s sturen en dan helpen we u graag. stuur ons een email

Verzending en betaling

Q: Ik heb gister mijn product verzonden, wanneer kan ik het geld ontvangen?

Als het product bij ons is aangekomen gaat het in de wachtrij voor de controles. Het kan tot 5 werkdagen duren totdat de controles voltooid zijn. Nadat de test zijn voltooid en alles in orde is duurt het nogmaals 3-5 werkdagen totdat het geld op uw rekening landt.

Q: Hoe ontvang ik mijn geld?

Wanneer je een order aanmaakt moet je je bankgegevens doorgeven. Als de check succesvol zijn afgerond wordt het geld daarop gestort.

Q: Wat gebeurd er als een pakketje zoek raakt of beschadigd tijdens transport

De klant is verantwoordelijk voor het juist verpakken van het product. Mocht er sprake zijn van transportschade zijn we enkel bij juist verpakken verzekerd.

Q: Ik heb geen verpakkingsmateriaal, kunnen jullie hiervoor zorgen?

Helaas kunnen wij niet voor verpakkingsmateriaal zorgen, dit is aan u.

Q: Ik wil mijn koerier gebruiken, mag dat?

Als je onze koerier niet wilt gebruiken kan je het pakketje altijd zelf naar ons opsturen. Neem hiervoor wel altijd contact met ons op. Wij zijn dan niet verantwoordelijk voor schade of diefstal of voor gemaakte kosten.

Q: Ik heb een maand geleden een order aan gemaakt maar had geen tijd om het pakketje op te sturen. Kan ik nog het verzendlabel gebruiken?

Onze offerte en verzendlabel zijn 14 dagen geldig. Als het je niet gelukt is deze dan op te sturen moeten we je helaas een nieuwe prijs geven.

Technische Informatie

Q: Moet ik mijn data verwijderen voordat ik het product opstuur?

Nee dit is niet nodig. Wanneer je product aankomt bij ons service center zullen de technici de hard drive schoon maken en ervoor zorgen dat alle data veilig is gewist. We gebruiken altijd de standaard optie voor het wissen. Je kan zelf ook voordat je het product bij apple tegen hun prijs het apparaat gecertificeerd laten wissen.

Q: Wat gebeurd er met mijn product wanneer het is aangekomen bij het service center?

Zodra je product arriveert bij ons service center zal een technici een grondige service check uitvoeren. De technici begint met een controle van de staat van het product om te controleren dat deze gelijk is aan wat opgegeven is. Daarna zullen ook de accessoires worden gecontroleerd op uiterlijk en functionaliteit. Daarna zal de technici de binnenkant controleren en schoon maken. De service checks eindigen met het doorlopen van Apple Diagnostics programma om ervan verzekerd te zijn dat alles functioneel is. Zodra dit allemaal voldaan is zult u binnen 3 tot 5 werkdagen betaald krijgen. Mocht er iets mis zijn hoort u van ons!

Q: Hoe deactiveer ik mijn "Find my iPhone/iPad/Mac"?

Van elke browser:

  1. Ga naar iCloud.com en log in met je Apple ID en wachtwoord.
  2. klik op ‹Find iPhone›
  3. Selecteer
  4. Vind het product in je product lijst. ( let op hij kan als "offline" staan.
  5. Selecteer apparaat type
  6. Klik ‹Delete›
  7. Klik de X bij het product bovenaan het scherm ‹All Devices›
  8. Refresh en controleer of het product niet meer in de lijst staat.
Q: Ik weet niet of mijn product hardware issues heeft. Wat kan ik doen om dit te checken voordat ik hem verkoop?

Let op dat het moeilijk kan zijn om hardware problemen te constateren zonder dat er een apple gecertificeerde technici naar gekeken heeft. Ondanks dat kan je zelf kijken via apple’s ingebouwde diagnostische test. Meer informatie hierover: https://support.apple.com/en-us/HT202731 voor iPhone en iPad hier https://www.apple.com/support/iphone/assistant/phone/index.html.